MASVIAS

Wat anderen over mij zeggen

Sandra
Ouder – 217/2018

In de afgelopen jaren heb ik Leonie leren kennen als doortastend en puur. Een fijne vrouw, met een luisterend oor en een hoop kennis. Ze werkt vanuit vertrouwen en eerlijkheid, zowel bij volwassenen als bij kinderen. Ze stelt zich kwetsbaar op naar de omgeving en durft buiten de gebaande paden te lopen. Ik vind het knap om te zien hoe ze in de begeleiding kinderen leert te vertrouwen op zichzelf en hun eigen verantwoordelijkheid leert te nemen. Ze krijgen de ruimte om te vallen en de warme begeleiding om weer op te staan.

Ik gun het nog heel veel kinderen dat Leonie ze een stapje verder mag helpen in het ontdekken en ontwikkelen van hun talenten.

Ik hoop dat onze wegen zich in de toekomst weer zullen kruisen.

Familie – 2018/2019

De kinderen gaven aan:
Leonie kan heel goed luisteren en ik voel me vrij om dingen te delen. Het is heel fijn dat ze ook begrijpt wat ik bedoel. En als je haar iets vertelt kan je haar echt vertrouwen. Ze geeft dan altijd advies maar je moet het nog steeds zelf doen, daar word je zelfstandig van.

Voor ons als ouders is het ongelofelijk waardevol geweest dat ze onze kinderen echt ziet zoals ze zijn. De manier waarop ze praat over de kinderen is wat ons betreft ‘spot on’. Ook hun zwakke plekken ziet ze heel goed en ze gaat daar heel respectvol en constructief mee om. Leonie geeft de kinderen hierin eigen verantwoordelijkheid zodat de kinderen hier zelf actief mee aan de slag kunnen gaan. Hierdoor leren kinderen zichzelf goed kennen en zet ze daarmee in hun kracht. Dit draagt enorm bij aan hun zelfvertrouwen en hoe ze in hun vel zitten.

Wies
Collega – 2019

Ik heb Leonie leren kennen als een bevlogen leerkracht die altijd goed blijft kijken naar de het belang van het kind. Ze is zeer gepassioneerd over haar werk met hoogbegaafde kinderen en is goed in staat om iedere stap die kinderen maken in hun leerproces te signaleren, verwoorden en met het kind te vieren. Leonie kan, samen met het kind, genieten van iedere stap in het leerproces. Zij is in staat de kinderen uit te dagen om verder te komen. Daarnaast werkt zij zeer goed samen met ouders én kinderen om het kind verder te kunnen helpen.

Anne
Ouder – 2018/2019

Wij hebben Leonie leren kennen als juf van onze hoogbegaafde zoon. Nadat onze zoon een tijdje thuis was geweest heeft Leonie op een fijne, warme en betrokken wijze zijn vertrouwen weten te winnen. Ze is in staat gebleken om, op de schaarse momenten dat ze elkaar zagen, de verbinding aan te gaan met onze zoon, hem het gevoel te geven dat zij hem echt zag en dat hij mag zijn wie hij is. Hierdoor heeft onze zoon, met blijvende hulp van Leonie, weer de stap naar school gezet en zien wij hem weer elke dag vrolijk naar school gaan en weer trots thuiskomen. Wij waarderen vooral de energie, creativiteit en zeer grote betrokkenheid van Leonie. Ze geeft niet op en probeert altijd weer een weg te vinden om tot een nieuwe stap te komen. Haar bijna dagelijkse updates richting ons, gaven blijk van een enorme betrokkenheid bij onze zoon en ook bij ons. Ze begreep heel goed dat de gehele situatie voor ons als ouders ook heel moeilijk was. Wij hopen dat Leonie nog heel veel (ouders van) hoogbegaafde kinderen mag helpen!

Lisa
Ouder – 2018/2019

Leonie’s kracht is haar coachende aanpak in het lesgeven. Ze legt de verantwoordelijkheid voor het leren-leren bij de kinderen met wie ze werkt. Ze is gelijkwaardig in het contact met kinderen en werkt vanuit het potentieel van de kinderen. Ze heeft de durf om de confrontatie aan te gaan waar het moet. Met als resultaat: zelfbewuste leerlingen die stappen durven en kunnen zetten in hun eigen leerproces.

Wouter & Inge
Ouders – 2018/2019

Leonie werkt vanuit de driehoek kind, leerkracht en ouders. Op gesprek bij Leonie betekent dat zij een gelijkwaardig gesprek voert met onze zoon en wij als ouders erbij zitten en niet andersom. Het kind staat centraal. Wat wil Hjelte, waar loopt hij tegenaan, wat gaat heel goed? In het begin van het jaar maakten we duidelijke afspraken over focuspunten. Bij onze zoon was met name het vragen om hulp een punt van focus in plaats van rond gaan dwalen. Leonie heeft het hele jaar de focus gehad op zijn leerproces van ‘leren leren’ en gaf hem concrete feedback wanneer het goed ging of wanneer hij weer in zijn eigen valkuil stapte. We hebben Hjelte enorm zien opbloeien en groeien bij haar in de klas.

Een bijzonder moment was toen we met z’n drieën spraken over hoe we naar Hjelte en de nabije toekomst keken. Ze vroeg ons na te denken of wat we zagen voort kwam uit angst of vanuit vertrouwen? Leonie houdt je echt een spiegel voor. Tegelijkertijd staat ze enorm open voor onze ideeën en feedback. Het was echt een jaar van samenwerken met plezier, openheid en liefdevolle confrontaties.

Schuiven naar boven